Aquest matí hem iniciat el projecte amb un petit "viatge virtual" a aquest país de l'Àsia. Aquí teniu algunes imatges de la sessió. Esperem que els alumnes de 5è expliqueu a casa les primeres impresions!
dijous, 11 de febrer del 2016
Com bé sabeu, dimecres vàrem anar al museu de les matemàtiques. Un museu diferent que ens va ajudar a entendre el món i les matemàtiques d'una manera diferent.
Aquí teniu algunes imatges d'aquell dia!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d344d6a41344d544d3d0d0a&blogview=true
Aquí teniu algunes imatges d'aquell dia!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d344d6a41344d544d3d0d0a&blogview=true
INICIEM EL PROJECTE
La setmana vinent iniciarem un viatge fascinant per la India. Com es tracte
del projecte interdisciplinari que aquest curs portarem a terme, demanem la
col·laboració de les famílies, pares i mares. És per això que seria interessant
que des de dilluns, ajudeu a casa a tots els nens i nenes a buscar i fer la recerca
de la informació que se’ls demanarà. Igualment, hi haurà alguna activitat que serà necessària completar o finalitzar a casa amb la vostre ajuda.
Per altre banda, utilitzarem el blog com a mitjà per proposar-vos tasques i facilitar informacions que ajudaran als nens i nenes de cinquè a aprofundir i/o completar aquest viatge per un país llunya i diferent, com és la Índia.
Per començar, un tastet. Aquí us deixem un conte que ens transportarà a la època dels maharajàs...
Nois i noies, esperem els vostres comentaris al respecte!
dimarts, 26 de gener del 2016
El dissabte 30 de gener és el Dia Mundial de la Pau. Nosaltres a l'escola el commemorem aquest divendres, amb diferents treballs dins de l'aula.
Per començar a escalfar motors, us convidem a llegir una història real, ara convertida en un preciós conte.Esperem que us agradi!
El 1945, cap a final de la Segona Guerra Mundial, es va llançar la primera bomba atòmica (bomba A), sobre la ciutat d’Hiroshima, al Japó. La ciutat va quedar destruïda i hi morien milers de persones. Aquesta bomba era cent vegades més poderosa que una bomba comuna i tenia un element que no es trobava a la resta de bombes: la radiació. Sabem que la radiació és molt perillosa i que pot causar malalties molt greus com el càncer.
LA HISTÒRIA DE SADAKO I LES MIL GRUES DE PAPER
La Sadako era una japonesa de dos anys que vivia a Hiroshima quan la força aèria dels Estats Units deixà caure en aquella ciutat la bomba atòmica amb la intenció de posar fi a la Segona Guerra Mundial. Deu anys més tard, es va posar molt malalta a causa de la radiació. Tenia leucèmia, és a dir, càncer a la sang i hagué de ser internada en un hospital. Estava espantada, perquè sabia que es podia morir.
Les seves amigues i amics i també els parents la visitaven cada dia per aixecar-li els ànims.
La seva millor amiga, la Sizuko, l’explicà el conte se la grua, que és l’ocell sagrat del Japó: la gent creia que una grua vivia milers d’anys i que si una persona malalta feia mil grues de paper, es guariria.
Sadako va decidir fer mil grues de paper. Passava els dies doblegant-les i es va adonar que aquesta era una bona manera d’animar-se; de vegades se sentia massa cansada per fer-ne moltes, però igualment ho intentava. Quan els seus amics i familiars la visitaven a l’hospital, ella intentava continuar somrient perquè no patissin tant.
Sadako havia fet sis-centes grues però continuava igual de malalta.
Pacientment, doblegava i doblegava més grues, però finalment va morir quant tenia sis-centes quaranta-dues grues de paper.
Les companyes de classe de Sadako van decidir acabar de fer les grues que faltaven per completar les mil i totes van ser enterrades amb Sadako.
Sadako no va ser la única nena que va morir de leucèmia a Hiroshima. Molts altres nens i nenes havien mort o s’estaven morint.
D’aquesta manera, la grua de paper es va convertir en un símbol mundial per la pau i el desarmament nuclear. Al parc de la Pau d’Hiroshima, una estàtua de la Sadako amb el braç estès i una grua de paper volant a la punta dels seus dits, representa el desig de la pau de tota la humanitat.
“No violència és respecte actiu per la vida, és l’actitud de renunciar a matar i a danyar els altres éssers per mitja del pensament, la paraula i l’acció”
Llorenç Vidal, fundador del DENIP.
dijous, 24 de desembre del 2015
Aquí teniu un recull amb fotos de part de la feina que aquest primer trimestre d'aquest curs hem fet.
Esperem que us agradi!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d314f44597a4e44413d0d0a&blogview=true
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d314f44597a4e44413d0d0a&blogview=true
Bones Festes nens i nenes i famílies de l'escola!
Per preparar-nos per aquestes festes de Nadal, els alumnes i les alumnes de 5è han fet molta feina i moltes activitats. A més de treballar com tota l'escola "La fam", hem visitat una residència, hem fet postals de Nadal... Mireu, mireu!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d314f4455334e6a553d0d0a&blogview=true
Per preparar-nos per aquestes festes de Nadal, els alumnes i les alumnes de 5è han fet molta feina i moltes activitats. A més de treballar com tota l'escola "La fam", hem visitat una residència, hem fet postals de Nadal... Mireu, mireu!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d314f4455334e6a553d0d0a&blogview=true
dimecres, 2 de desembre del 2015
A 5è FEM UN TALLER DE TUBA !!!!
El passat dimecres 2 de desembre va venir a l'escola El Toni Chelví, tubista professional de la Banda Municipal de Barcelona.
Ens va ensenyar els secrets de la tuba baixa i de la tuba tenor. Fins i tot ens va fer bufar i fer sonar una de les tubes, tots i cadascun dels nens i nenes vam anar passant per fer-la sonar. Va ser impressionant!!!!
Aquí teniu una mostra de fotos del taller!!!!
Ha estat una experiència musical inoblidable!!!!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)







