Com ja sabeu aquests dies hem estat realitzant el projecte interdisciplinari. Ara els alumnes estan realitzant les exposicions orals dels treballs cooperatius. Ja us anirem publicant imatges de les diferents activitats que hem anat fent.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració i us animem a que consulteu periòdicament el nostre blog per estar informats de les activitats!
dijous, 25 de febrer del 2016
RAMON LLULL
Aquest any el punt de llibre per el concurs de les escoles de Cornellà, té com a temàtica l'escriptor Ramon Llull i la seva obra, ja que enguany es commemora el 700 anys de la seva mort.
Aquí us deixem un auca que resumeix la seva vida i us pot ajudar a inspirar-vos per realitzar el punt de llibre!
http://www.xtec.cat/centres/a8033924/auques/llull/llull1.htm
Aquí us deixem un auca que resumeix la seva vida i us pot ajudar a inspirar-vos per realitzar el punt de llibre!
http://www.xtec.cat/centres/a8033924/auques/llull/llull1.htm
dilluns, 15 de febrer del 2016
HISTÒRIA DE L'ÍNDIA
L'Índia és un país molt ric, amb molts anys d'història que han deixat moltes emprentes a la seva gent i la seva cultura. Un país mil·lenari amb un passat impresionant. Aquí us deixem un molt breu resum que ens permetrà situar-nos i ajudarà a entendre aquest dies com és i el perquè de moltes coses.
Història
El nom de l’ Índia té el seu origen en el riu Indo que també es
pot anomenar com Hindustan ( terra de l’ Indo )
El testimoni
d’establiment humà més antic el tenim documentat fa aproximadament 9.000 anys a
la vall de l’ Indio on es va desenvolupar el 3.300 a.C. la civilització de l’
Indio.
Diferents cultures
varen arribar a la península d l’
Hindustan però són els aris els que van
deixar més influències. En aquesta època s’inspiren grans obres literàries: el
Ramayana i el Mahabharata i els Vedas que són uns poemes que contenen l’essència
del pensament hindú. També en aquest període sorgeix l’estructura de castes que
encara és vigent a l’actualitat.
La dinastia Maurya va
crear el primer Imperi i estableix el budisme com a religió oficial.
A partir del segle V l’Hinduisme desplaça al budisme i s’inicia un
període molt rellevant per l’art hindú. L’Imperi es va fragmentant i tornant a unificar i entre els
segles VI i IX es fan obres arquitectòniques espectaculars. Entre els segles
XVI i XIX l’Índia està sota l’Imperi
mongol.
L’any 1857 els anglesos
converteixen l’Índia en una colònia britànica i aconseguirà la seva
independència l’any 1947.
dijous, 11 de febrer del 2016
Com bé sabeu, dimecres vàrem anar al museu de les matemàtiques. Un museu diferent que ens va ajudar a entendre el món i les matemàtiques d'una manera diferent.
Aquí teniu algunes imatges d'aquell dia!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d344d6a41344d544d3d0d0a&blogview=true
Aquí teniu algunes imatges d'aquell dia!
http://www.smilebox.com/playBlog/4e444d344d6a41344d544d3d0d0a&blogview=true
INICIEM EL PROJECTE
La setmana vinent iniciarem un viatge fascinant per la India. Com es tracte
del projecte interdisciplinari que aquest curs portarem a terme, demanem la
col·laboració de les famílies, pares i mares. És per això que seria interessant
que des de dilluns, ajudeu a casa a tots els nens i nenes a buscar i fer la recerca
de la informació que se’ls demanarà. Igualment, hi haurà alguna activitat que serà necessària completar o finalitzar a casa amb la vostre ajuda.
Per altre banda, utilitzarem el blog com a mitjà per proposar-vos tasques i facilitar informacions que ajudaran als nens i nenes de cinquè a aprofundir i/o completar aquest viatge per un país llunya i diferent, com és la Índia.
Per començar, un tastet. Aquí us deixem un conte que ens transportarà a la època dels maharajàs...
Nois i noies, esperem els vostres comentaris al respecte!
dimarts, 26 de gener del 2016
El dissabte 30 de gener és el Dia Mundial de la Pau. Nosaltres a l'escola el commemorem aquest divendres, amb diferents treballs dins de l'aula.
Per començar a escalfar motors, us convidem a llegir una història real, ara convertida en un preciós conte.Esperem que us agradi!
El 1945, cap a final de la Segona Guerra Mundial, es va llançar la primera bomba atòmica (bomba A), sobre la ciutat d’Hiroshima, al Japó. La ciutat va quedar destruïda i hi morien milers de persones. Aquesta bomba era cent vegades més poderosa que una bomba comuna i tenia un element que no es trobava a la resta de bombes: la radiació. Sabem que la radiació és molt perillosa i que pot causar malalties molt greus com el càncer.
LA HISTÒRIA DE SADAKO I LES MIL GRUES DE PAPER
La Sadako era una japonesa de dos anys que vivia a Hiroshima quan la força aèria dels Estats Units deixà caure en aquella ciutat la bomba atòmica amb la intenció de posar fi a la Segona Guerra Mundial. Deu anys més tard, es va posar molt malalta a causa de la radiació. Tenia leucèmia, és a dir, càncer a la sang i hagué de ser internada en un hospital. Estava espantada, perquè sabia que es podia morir.
Les seves amigues i amics i també els parents la visitaven cada dia per aixecar-li els ànims.
La seva millor amiga, la Sizuko, l’explicà el conte se la grua, que és l’ocell sagrat del Japó: la gent creia que una grua vivia milers d’anys i que si una persona malalta feia mil grues de paper, es guariria.
Sadako va decidir fer mil grues de paper. Passava els dies doblegant-les i es va adonar que aquesta era una bona manera d’animar-se; de vegades se sentia massa cansada per fer-ne moltes, però igualment ho intentava. Quan els seus amics i familiars la visitaven a l’hospital, ella intentava continuar somrient perquè no patissin tant.
Sadako havia fet sis-centes grues però continuava igual de malalta.
Pacientment, doblegava i doblegava més grues, però finalment va morir quant tenia sis-centes quaranta-dues grues de paper.
Les companyes de classe de Sadako van decidir acabar de fer les grues que faltaven per completar les mil i totes van ser enterrades amb Sadako.
Sadako no va ser la única nena que va morir de leucèmia a Hiroshima. Molts altres nens i nenes havien mort o s’estaven morint.
D’aquesta manera, la grua de paper es va convertir en un símbol mundial per la pau i el desarmament nuclear. Al parc de la Pau d’Hiroshima, una estàtua de la Sadako amb el braç estès i una grua de paper volant a la punta dels seus dits, representa el desig de la pau de tota la humanitat.
“No violència és respecte actiu per la vida, és l’actitud de renunciar a matar i a danyar els altres éssers per mitja del pensament, la paraula i l’acció”
Llorenç Vidal, fundador del DENIP.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)






